Sklamaná, recenzia na knihu Reviver

30. july 2017 at 16:16 | Crystal |  Review
Chcela som skúsiť niečo nové. Vyplatilo sa? Podľa všetkého nie. Pred nedávnom som si kúpila knihu Reviver v kníhkupectve. Zaujala ma pekným obalom, aj obsahom. Tak som si povedala prečo nie? Však to budem mať rýchlo prečítané. Nestalo sa tak. Predstavujem Vám pre mňa "sklamanú" recenziu na knihu Oživovateľ od Seth Patrick.

Výsledek obrázku pro reviver seth patrick

• Originálny názov: Reviver
  • Počet strán: 392
  • Väzba: pevná
  • Jazyk: slovenský
  • Rok vydania: 2014
  • Preložil: Patrick Frank
Oživovatelia majú schopnosť prebudiť nedávno zosnulých, aby vypovedali o svojej smrti. Dvanásť rokov po prvom úspešnom oživení ich verejnosť konečne ako-tak prijíma. Výpovede mŕtvych sa začínajú akceptovať v procesoch. Súdne oživovanie sa stáva bežnou súčasťou policajného vyšetrovania.

V Spojených štátoch oživovatelia patria do právomoci Súdnej oživovateľskej služby. Jonah Miller je aj napriek svojej problematickej minulosti jedným z najlepších oživovateľov. Pri oživení obete brutálnej vraždy sa stretne s čímsi desivým. Niečo ho sleduje. Čaká. Striehne. Nadriadení ho uisťujú, že ide len o výplod jeho fantázie a dôsledok stresu. On sám o tom pochybuje.

Potom zavraždia Daniela Harkera, novinára, ktorý ako prvý dostal oživenie do povedomia širokej verejnosti. Jonah sa chtiac-nechtiac zapája do vyšetrovania. Spolu s Harkerovou dcérou Annabel sa zúfalo pokúšajú odhaliť vinníkov a postaviť ich pred súd. Čoskoro sa im však postavia do cesty dávno zabudnuté pravdy. Spochybnia všetko, čo Jonah vyznáva, a hrozia zničením celého ľudstva, ak ich včas nezastaví...

Podľa anotácie vyzerá kniha skvelo. To som si aj ja myslela keď som ju v kníhkupectve objavila a navyše bola aj v zľave. Teraz keď sa pozriem na internet a zbadám cenu pri tejto knihe, ďakujem Bohu, že som si ju nekúpila v plnej sume. Knihu som začala čítať plná nadšenia a očakávania. Príbeh ako taký sa mi celkom páčil, ten nápad mi prišiel super. Avšak, čo ma sklamalo bolo to, že kniha vôbec podľa mňa nebola napínavá ani strašidelná ako sa od nej očakávalo. Niektoré časti by som z knihy pokojne vynechala, dosť ma nudili dlhé myšlienkové úvahy a spomínanie, aj na udalosti, ktoré vôbec neboli podstatné. Dosolova som sa musela premáhať aby som prečítala ďalšiu kapitolu. Dostala som sa na stranu 251 a tu som, bohužiaľ, aj skončila - proste už to asi nedám. Knihu som dneska čítala už dvanásty deň, a hociktorú inú knihu by som už dávno mala prečítanú za 12 dní. Fakt som sklamaná, neviem, či to nieje môj šálok kávy. A zase nechcem krivdiť tým, ktorým sa kniha páčila. Ale jednoducho u mňa celkom sklamanie, asi som fakt očakávala niečo iné.

Knihe dávam dve hviezdičky a to za ten námet na príbeh, lebo ten ma veľmi oslovil a ďalšiu dávam za cenu. Inak mi je ľúto, že som knihu proste zavrela a už nemám chuť ju otvoriť. Možno niekedy v budúcnosti sa k nej vrátim alebo ju posuniem niekomu komu sa bude páčiť.

Be the first one to judge this article.